Mgr. Barbora Janoudová
„Starajíce se o štěstí jiných, nacházíme své vlastní.”
Platón
Po vystudování střední zemědělské školy byla Barbora sice spokojená, s nabytými znalostmi z oblasti chovu zvířat a veterinárního lékařství, ale zhodnotila, že dále touto cestou jít nechce. Při dlouhodobé praxi na veterinární ošetřovně zjistila, že má svérázný názor k invazivním lékařským přístupům, a proto by ji práce v tomto odvětví ubíjela, jelikož klasický medicínský model je uplatňován i zde, jelikož nemocný pacient = platící majitel.
Po prvním semestru na vysoké škole zemědělské se jí naskytla neodmítnutelná pracovní nabídka, v rámci které se začala úzce profilovat její životní cesta. Přes šest let pracovala jako speciální pedagog a vedoucí oboru Zahradnické práce na OU pro žáky s kombinovaným postižením. Toto zaměstnání Barboře umožnilo, mimo vystudování specializačního oboru, dobře se zorientovat v problematice lidské psychiky a zároveň jí poskytlo bohaté zkušenosti při práci s rozličnou škálou klientů. Stále to ale nebylo ono, nebyla v systému školství spokojena s metodami práce s klienty a způsobem jejich osobnostního rozvoje - přesněji řečeno nerozvoje. Proto se zaměřila na klienty s nižším věkem, kde je možno spoustu věcí ještě stále pozitivně ovlivnit. Vzhledem k tomu, že od útlého věku inklinovala k esoterickým vědám, alternativní medicíně a prakticky všem "přírodním" a neinvazivním metodám, začala se soustavně vzdělávat v jednotlivých oborech přírodní medicíny a postupně působila jako alternativní terapeut a lektor v několika organizacích.
Od dětství se Barbora pohybuje kolem zvířat, od čtyř let měla doma psa a od šesti let byla vedena k jezdectví. Právě láska ke zvířatům, v propojení s její profesí a "alternativními" zájmy, jí dovedla ke canisterapii, kterou se svým psem, fenkou čínského chocholatého psa, od roku 2009 aktivně vykonává. V roce 2012 začala terapeuticky působit i s kočkou Adélkou, ale jen u několika specifických klientů, vzhledem tomu, že s kočkou je to vždy trochu náročnější akce. V roce 2014 oficiálně odstartovala s klisnou Rebellou a valachem Oliverem provoz hiporehabilitace, které se v současné době věnuje nejvíce, vzhledem tomu, že její terapeutická fenka už je v důchodovém věku a tak už má nárok vybírat si kdy a zda vůbec chce pracovat s klienty.
Se zkušenostmi roste i motivace k dalšímu vzdělávání, a to u Barbory zejména v oborech, které nepatří mezi ty "tradiční" a běžně používané. Měla možnost ověřit si nesporné výsledky a nepřeberné možnosti využití alternativních přístupů v praxi, což o to více podnítilo její zájem o ně. Díky alternativním metodám se naučila na určité věci pohlížet z jiné perspektivy, komplexně a tak trochu jinak...
Při práci s klientem vždy preferuje celostní přístup. Kombinuje tradiční terapeutické a diagnostické postupy s alternativními metodami, které mnohdy významně urychlí průběh terapie a mohou zcela změnit pohled klienta na danou věc.
VZDĚLÁNÍ:
- Střední zemědělská škola - obor Agropodnikání
- Speciální pedagogika - vychovatelství
- Speciální pedagogika - zaměřeno na diagnostiku a poradenství
CERTIFIKOVANÉ KURZY A ZKOUŠKY:
- Jezdecká licence
- Canisterapeutický kurz + zkoušky canisterapeutického psa a následná přezkoušení týmu
- Reiki (I, II a III Master) s výukou základů tradiční čínské medicíny
- Intuitivní diagnóza a mentální léčba
- Praktická psychoterapie NLP
- Respektovat a být respektován (kurz výchovných a motivačních postupů a komunikačních dovedností) – komunikace oprávněných požadavků a emoce.
- Rekvalifikační kurz - Poradce zdravého životního stylu
- Rekvalifikační kurz - Pečovatel / pečovatelka o děti ve věku 0 – 15 let
- Rekvalifikační kurz - Lektor
- Bach Internacional Education Programe – Level 1
- Systemická práce s rodinou
- Poruchy autistického spektra bez intelektového handicapu – Aspergerův syndrom, autismus, přístup a metody práce
- Školní zralost a zápis do školy
- Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku
- Rozvoj percepčně kognitivních funkcí u dětí předškolního věku
- Pedagogické minimum pro instruktory odborného výcviku
- Metoda dobrého startu
- Reiki Master Teacher
- Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením – I.
- Diagnostika míry školní připravenosti. Užívání MaTeRS mapujícího testu školní připravenosti.
- Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením – II.
- Praktická aromaterapie pro každého
- Konceptuální učení – příprava dětí se SVP na vstup do školy
- Certifikační vzdělávání pro lektory Znakového jazyka pro batolata Baby Signs® a programu Go Kids® Rozvíjím se
- Využívání diagnosticko-dynamického přístupu v poradenské praxi (předpokládané dokončení duben 2018)
- Aromaterapie - Celostní péče o maminky (těhotenství a porod) a děti
- Orientační logopedické vyšetření
- Hyperaktivní, hypoaktivní a agresivní dítě v mateřské škole
- ADHD ve třídě, školní družině
- Prevence rizikového chování žáků s poruchou autistického spektra
- Úvod do Neuro-vývojové stimulace - Pohybem se učíme®
- Neuro-vývojová stimulace ve školní praxi - Pohybem se učíme®
ABSOLVOVANÉ KVALIFIKAČNÍ PŘEDNÁŠKY, ODBORNÉ SEMINÁŘE, STÁŽE:
- Základní kurz TČM
- Veterinární preparáty Energy a jejich využití pro zvířata
- Využití čínské medicíny při léčbě psů a koček
- Body zdraví - akupunktura, akupresura
- Výběr produktů Energy podle principů TČM
- Stáž včetně supervize v hipoterapeutické ambulantní péči v délce 300 hodin.
- Rozvoj osobnosti s pomocí koní
PRACOVNÍ ZKUŠENOSTI:
Dlouhodob praxe v rámci studia SŠ:
Obchodní družstvo Soběšice, Ekofarma - zootechnika, veteriární asistence
Veterinární ošetřovna MVDr. Šťastný - veterinární asistentka v ordinaci malých zvířat
Odborné učiliště pro žáky s více vadami s.r.o.
Pracovní pozice: speciální pedagog, vedoucí oboru Zahradnické práce
Náplň práce: zajištění chodu detašovaného pracoviště, výuka všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů zahradnického oboru, komunikace a kooperace se spolupracujícími institucemi, vedení praxe studentů pedagogických a sociálních škol
OSVČ
Pracovní pozice: speciální pedagog, alternativní terapeut, poradce zdravého životního stylu
Náplň práce: konzultace, poradenství a alternativní terapie v oblasti speciální pedagogiky (s využitím alternativních přístupů, zooterapie), práce s klienty rané péče, dětmi předškolního a školního věku, osobami s handicapem a seniory, poradenství v oblasti zdravého životního stylu, konzultace a oponentura absolventských, bakalářských a diplomových prací.
MARTIN o.p.s.
Pracovní pozice: lektorka volnočasové aktivity – canisterapeut
Náplň práce: vedení aktivačně-motivačního programu s využitím psa pro žáky s kombinovaným postižením
Domov pro seniory Slunečnice
Pracovní pozice: aktivačně-motivační pracovník se psem, lektorka volnočasové aktivity – canisterapeut
Náplň práce: aktivačně-motavační činnost u klientů, s omezenou možností pohybu a imobilních, za pomoci psa, lektorka volnočasové aktivačně-motivační aktivity pro seniory s využitím psa.
OVB Allfinanz, a.s. – OSVČ
Předmět činnosti: finanční poradenství, vedení týmu
Pracovní pozice: obchodní vedoucí
Náplň práce: vedení týmu finančních reprezentantů, odborná a administrativní podpora ochodního týmu, plánování činnosti, vedení přijímacích pohovorů, lektorování vzdělávacích školení, jednání s klienty, příprava finančních projektů
EDUCA – Institut celoživotního vzdělávání s.r.o.
Pracovní pozice: ředitelka institutu, lektor
Náplň práce: zajištění chodu vzdělávacího institutu, řízení procesů firmy, budování obchodních vztahů, rozvíjení služeb pro veřejnost, profesionalizace a rozvoj organizace, zvyšování kvality poskytovaných služeb, jednání s ministerstvy ohledně vzdělávacích programů, zpracování akreditací pro jednotlivé vzdělávací kurzy, přímá lektorská činnost
Duhová cesta, z.s. – nezisková organizace
Pracovní pozice: ředitelka neziskové organizace, speciální pedagog, lektor
Náplň práce: konzultace, poradenství a speciálně-pedagogické terapie v systému komplexní péče o klienta se speciálními potřebami, zajištění chodu neziskové organizace, lektorská činnost, organizace vzdělávacích akcí, komunikace se sponzory, realizace dobrovolnického programu a praxe studentů, osvětová činnost pro veřejnost, vzdělávání v zooterapii a celostním speciálně-pedagogickém přístupu, publikační činnost, konzultace a oponentura absolventských, bakalářských a diplomových prací.
Mannaz - terapeutická školička s.r.o.
Pracovní pozice: spolumajitelka, jednatelka, speciální pedagog, celostní terapeut
Náplň práce: vedení pedagogické a terapeutické sekce, konzultace, poradenství, speciálně-pedagogická diagnostika a speciálně-pedagogické terapie v systému komplexní péče o klienty se speciálními potřebami.